4.9.2010

Kuollut jo Eilen

Sain viime viikolla diagnoosin jatkuviin mahakipuihin ja oksenteluihin, että sairastan haimasyöpää. Eräs lääkäri kehtasi väittää alkuvaiheessa, että olin raskaana ja sivuutti oireeni kokonaan. Vasta kun menin yksityiselle niin aloin saamaan vastauksia. Koko elämä meni kertaheitolla uusiksi, kun ennuste on todella huono toipumisen suhteen. Olen vieläkin aivan shokissa, kun suren nyt sitä, että mitä kaikkea jää vielä kokematta. Olen vasta 27v ja elämä olisi ollut edessäpäin.

Ensi viikon maanantaina on leikkaus ja sen jälkeen alkaa sädehoito. Lääkäri sanoi, että ei anna "kunnollista" ennustetta ennen kuin vasta leikkauksen jälkeen, mikä minusta on todella outoa. Kai nyt ultrasta ja patologin tutkimasta näytteestä voi jo suoraan ennustaa elinajan odotteen? Muutenkin kuin ahmin kaiken tiedon haimasyövästä, niin 5v päästä ei enää juuri kukaan ole elossa. Toivottavasti itse kuuluisin tuohon porukkaan, joka sinnittelisi pitkään.

Onko täällä mahdollisesti muita haimasyöpään sairastuneita tai "nuoria" syöpäpotilaita?

8 kommenttia:

  1. Hei! Tsemppiä! Ja kiitos siitä, että jaat tunteitasi ja kokemuksiasi blogissa.

    VastaaPoista
  2. Mitenkähän osuinkin tälle sivulle... Itselläni on juuri ikäisesi tytär, joten tekstisi riipaisi todella. Toivon sinulle sydämestäni voimia jokaiseen tulevaan päivääsi!

    VastaaPoista
  3. Äidilläni oli haimasyöpä ja menin sanattomaksi kun luin kuvauksesi. Yleisennuste ei tosiaan ole kannustava, mutta niin moni asia vaikuttaa siihenkin. Poikkeuksia on. Toivon sinulle voimia, tukijoukkoja ja hyviä lääkäreitä. Ja lähetän virtuaalihalauksia.

    VastaaPoista
  4. Hei!
    Tässä linkki mistä voisi löytää syöpäaiheisia blogeja:

    http://www.blogilista.fi/keywords/show/Sy%C3%B6p%C3%A4

    Helppoahan se on meidän muiden sanoa, mutta kuitenkin: Paljon jaksamisia, onnea elämän tiellesi!

    VastaaPoista
  5. Moi! Mä olen 24-vuotias syöpäpotilas, tosin sairastan "vain" lymfoomaa, jossa ennusteet on yleensä oikein hyvät. Mun tauti tosin on uusiutunut jo monesti, mutta siltikään en voi edes kuvitella kuinka pysäyttävää on saada haimasyöpädiagnoosi. Toivotan sulle hurjasti voimia ja jaksamista! ♥

    PS. Bloggaan itse osoitteessa todellakipeeta.blogspot.com.

    VastaaPoista
  6. Syövästä kuuleminen on aina kamalaa ja tunnen syvää mielipahaa että sinäkin jouduit liittymään tähän joukkoon :/

    Mun blogiin oletkin jo näköjään löytänyt, olen siis The Little Thingsin Nessa :)

    VastaaPoista
  7. Voi että, ihan hämmästyin, että tännehän oli jo kommentteja putkahtanut teiltä. Olette kyllä aika ihania.

    Nessa, joo vahingossa löysin sun blogin googlettamalla, heh! Sitä olen pikkasen jo lueskellut. En vaan oo uskaltanut kommentoida, mutta ehkä nyt rohkaistun :)

    Iida, kiitos tuosta sinun linkistäsi. Tänäänhän mulla on aikaa tutustua blogiisi :)

    Nnetta, kiitos toivotuksistasi ja tuosta linkistä. Katselen tänään, että mitä sieltä löytyy.

    Ja kiitos kaikille yhteisesti. Piristitte mun päivää.

    Oikein mukavaa sunnuntaita kaikille!

    VastaaPoista
  8. Olen seurannut kirjoituksiasi, jotenkin jäi sinun tapaus mieleeni suom24.palstalta. Luin juuri exästäsi. Oletko tavannut häntä ollenkaan tämän jälkeen? Kaikkea hyvää ja voimia sinulle!

    VastaaPoista

Kirjoitathan vain asiallisia viestejä.