14.9.2010

Viikko tuli kuluneeksi leikkauksesta

Tänään tuli kuluneeksi viikko tuosta leikkauksesta ja jos oisin tiennyt ennakkoon, että mitä kaikkea siihen sisältyy, niin oisin varmaan miettinyt kahteen kertaan, heh! Tuo on sitten vitsillä sanottu :)

Tänään sain syödä oikeaa ruokaa, mutta sairaalaruoka ei ole hyvää. Sain syötäväkseni sosetta ja hyvin meni ensimmäinen lusikallinen alas ilman pahoinvoinnin tunnetta. Joten söin sitten sellaisen vajaan desin verran sitä. Ihan hyvää se oli, mutta haluaisin syödä sellaista mitä voisi pureskella. Eli pääsin tuosta nenämaha-letkusta nyt kokonaan eroon. On mukavaa, kun letkujen määrä alkaa vähenemään. Huomenna pääsen rullatuoliin, joten alkaa vapaus pikkuhiljaa täällä koittamaan. Eli kohta en ole enää niin avuton. Mä oon laihtunut varmaan joku 5kg täällä ollessani, kun isä sanoi, että näytän niin riutuneelta. Mulla on taas mahan päältä vaihdettu noita siteitä ja nyt se haava ei oo enää niin pahan näköinen kuin silloin, kun näin sen ensimmäisen kerran. Ai niin, multa poistettiin pahoinvoinninesto lääkitys kokonaan, enkä oo yhtään pulautellut mitään ja toivottavasti en ala pulauttelemaankaan mitään.

Tänään jouduin tekemään aivan ihmeellisiä hengitysharjoituksia ja opettelemaan uutta palleahengitystekniikkaa. Mulle tulee siitä mieleen ihan pilates ilman liikkeitä :)

Perjantaina tosiaan kuulen sitten kokonaan patologin lausunnon ja sitten lekuri kertoo jatkohoidoista. Eli saan tietää kaiken tarpeelllisen sytostaattihoidota, jota aletaan antamaan mulle. Pikkasen jännittää, että mitä tuleman pitää.Oon nyt kuitenkin ottanut sen asenteen, että katotaan mitä tulemaan pitää ja jos mikään hoito ei auta, niin sitten eletään vaan päivä kerrallaan, eikä mietitä huomista.

Ja huomenna saan kuulema huonetoverin, joka tulee tänne. Eli ehkä sittenkin on hyvä, että otin korvatulpat mukaan kaiken varalta, jos se kuorsaa.

Mua ei yhtään nukuta ja toi hoitsu kävi kysymässä, että haluanko unilääkettä. Sanoin vaan, etten tarvitse, mutta ehkä mä muutan nyt mieleni, jos ei ala nukuttamaan kahteen mennessä. Tosin mun unettomuus varmaan johtuu siitä, että nukuin päivällä melkein 4h, joten ei oo varmaan ihmekkään, kun ei nukuta.

Hyvää yötä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitathan vain asiallisia viestejä.